torsdag, juni 23, 2011

Äpplet faller inte...













så långt ifrån trädet!
Jag faller alltid för reklam trick som.... köp detta eller detta så får du med något på köpet..
Förra veckan lyste storebror som en sol då han kom och visade godis automaten, mamma köper man 3 påsar godis får man automaten på köpet!
"Shit" och "dubbelshit", 2 killar innebar 6 påsar godis! Att dom redan hade varsin godis gubbe hemma hjälpte inte mycket heller.

Väl hemma kommer lillebror och upplyser mej om att korv pålägget innehåller 16 E-tillsatser (han har hört mitt mummel om alla E-tillsatser). Höll på att svimma men insåg att han räknat ihop E-tillsatserna från både den finska och den svenska innehållsförteckningen. Phu, som tur var innehöll den bara 8 E-tillsatser!!! Hans följdfråga var lite knepigare:
-Mamma, tror du verkligen att detta innehåller nå vettigt alls??Jag kunde ju inte säga vad jag tänkte att det tydligen innehöll lika mycket skräp som det han hade i sin godis automat. Så jag svarar så ärligt som jag bara kan....Att jag inte vet!
Och imorgon får dom tomat o gurka på sina smörgåsar tror jag, tack o lov så älskar dom verkligen det.

Oj klockan hoppade visst över till ny dag igen! Det blir sena sommarkvällar men nu dags att gå och sova!

1 kommentar:

  1. Du e inte ensam om att falla för dom säljknepen!Jag köpte oxå men godisautomaten blev bara 1 till antalet här.Ja,man vet int vad man ska äta,allt e fullt me extra "skräp"..Ha en bra dag!//Anette

    SvaraRadera