tisdag, juni 21, 2011

Jag har en plan!





































Som Jönsson ligan brukade säga! Eller vem var det som sa så?

Eller egentligen har jag väldigt ofta olika planer, men jag är antingen för lat att genom föra dem eller så krävs det hjälp av min man. Och han har inte alltid tid att komma springandes och hjälpa mej.

Nu har jag dock bestämt mej för att inreda balkongen åt barnen. Få se då hur långt mitt tålamod räcker! Jag har dock det värsta gjort, att stå på stegen och tvätta räcket med högtryckstvätten. Nu får det torka och så hoppas jag det blir soligt och fint väder så jag kan måla det och olja in golvet.
När killarna var små hade vi inga trädgårdsmöbler där, för vi litade inte på att dom höll sej kvar där. Dom är väldigt rörliga barn så bordet hade kunnat vara ett bra hjälpmedel att nå över räcket och falla pladask i marken.

Men tiderna ändras, bild nr 1 är vår sandlåda som är helt igen växt med gräs. Den är nu ett minne blott. Dom har växt ur den så vi tog bort den. Nästan så man saknar den tiden då massor med traktorer körde på för fullt i den.

Och jag har rensat ogräs ur rabatten nedan för lekstugan och rivit bort brännässlor bland ormbunkarna längs uthusväggen. Nästan så jag känner mej lite stolt ;)
Dom som känner mej vet att jag inte är en trädgårds människa!

Men nu dags att gå ut i växthuset och göra någon nytta, men kan ju inte ägna hela dagen åt att förverkliga sina planer.

Ha det gott alla!

3 kommentarer:

  1. Lycka till med planerna, men tänk också på att bara njuta av sommaren, den är så kort. Ha en trevlig midsommar, Önskar vi er från Katrineholm

    SvaraRadera
  2. Ja du e flitig iaf!De blir säkert bra,men jag brukar tänka att de e bra om alla ideèr man har får mogna å.Så känner man sig mindre lat...=)///Anette

    SvaraRadera
  3. En riktigt skön midsommar till er i Katrineholm också! Tyvärr är sommaren allt för kort! Men kanske vi behöver vintern också för att sitta inne o ta det lugnt då det knäpper i husknutarna.

    Anette, dom flesta ideér står o mognar så länge att dom hinner bli ändrade innan dom blivit verklighet! ;)

    SvaraRadera