söndag, juni 05, 2011

Ännu en intensiv och mycket trevlig helg....

























har nått sitt slut!

Igår var det skolavslutning! Och på kvällen hade vi storebrors födelsedagskalas.
Denna gång kände jag bara att jag var trött på allt bulla och andra kakor, så jag gjorde 2 olika smörgåstårtor istället.
Och så blev det kaffe och jordgubbstårta.

Dottern satsar sina sommarlov på att lära sej språk, och hon sa genast ifjol då hon kom hem från London att nästa sommar ska hon satsa på finska.
Hon hade turen att få en plats som utbytes elev. Och skall jobba de kommande 3 veckorna på ett finskt dagis i Ilmajoki.
Så ikväll skjutsade vi henne dit, hon skall bo på internat. Men kommer hem över helgerna.

Nu önskar jag henne och alla andra en riktigt bra arbetsvecka!

1 kommentar:

  1. Smörgåstårtorna och gräddtårtan var SUPER GOD!!!!
    Jag är verkligen stolt över storasyster som gör detta! En bugning till henne och alla andra tappra tjejer och killar som vågar satsa!!!!
    /Syster

    SvaraRadera