tisdag, maj 10, 2011

Vill bara tipsa....













om 2 riktigt härliga böcker!
Och Finlands svenska böcker dessutom. Här är vi så vana vid att läsa tidningar och böcker och titta Tv från vårt västra grannland Sverige. Så att hitta 2 böcker som jag verkligen blev stormförtjust i på bokhandeln och som är Finlands svenska är absolut värt att tipsa om.
Båda böckerna finns att köpa på adlibris också.
Lee återvinner & inreder bara måste jag köpa till mej själv!
Och Kvinnor och kakor längs Kyrö älv såg så intressant ut att jag ringde syster och fråga om vi skulle köpa den till vår mamma i morsdagspresent. Syster yster visste dessutom att mamma önskade den.

Nu är jag så trött att John Blund håller på att smyga sej på mej, men jag vill inte missa hur det går för Paradis Oskar i semifinalen.
Jag har inte följt med hela sändningen ikväll men det jag såg av kvällen så hade även Ryssland och Schweiz bidrag som tilltalade mej.
Men jag hoppas verkligen Paradis Oskar går vidare till finalen i Eurovision Song Contest, absolut ingen dålig låt.

1 kommentar:

  1. Ja jag måste låna och läsa båda två jag med!
    Jag skämms över att säga att jag inte ens hört paradis Oskars låt...men jag hejar ihärdigt ändå!!!!

    SvaraRadera