måndag, maj 30, 2011

Grattis till storebror.....













på 11 års dagen!

I fredags skulle vi och köpa present till honom, en ny telefon.
En ny cykel behövde han också eftersom han vuxit ur den gamla (det hade han redan ifjol, men han körde den ändå). Om någon undrar så kan jag upplysa om att Nokias telefoner inte håller att tvättas i maskin. Jag testade med storebrors först, men för att vara riktigt säker så testade jag tvätta lillebrors efteråt ;)

Sen lördagen blev det en tur till stor stan på jakt efter kläder till skolavslutningen. Inte det roligaste killarna vet, men ibland måste man tillbringa dagen i klädaffärer!

Sen fick jag ett ryck att börja tvätta ur något köksskåp då jag kom hem, så äntligen blev pepparkaksformarna som jag inhandlade på Ikea satta med de andra i burken.
Byrån som storebror ska ha i sitt rum väntar ännu på montering och hyllorna på att komma upp på väggen. Först kom vårbruket igång och just nu håller maken på med ved till vintern.

På söndagskvällen var lillebror med i en fisketävling och kom på 3 plats. Nybörjartur för det var första gången han använde ett kastspö.


Men han var riktigt lycklig över fångsten!

Ikväll skulle vi fira storebror hemma bara familjemedlemmarna, men båda killarna hade huvudvärk och somnade. Med andra ord en tröttsam helg!
Nu är det sista skolveckan och snart sommarlov!

2 kommentarer:

  1. JA_A Grattis store bror och grattis lillebror med sin fina fiskelycka! Ses snart!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott till E o vilken nybörjartur L måste ha!//Anette

    SvaraRadera