torsdag, maj 05, 2011

Lycka är....













- att vakna upp och ha färska semlor från cafeväninnan. Inga e tillsatser här inte!
- färska grönsaker till frukosten.
- att fått höra att killarnas kusin i Sverige fått en kille.
- att fått höra att en väns operation ser ut att ha gått bra.

Ju äldre jag blir så inser jag vad som är lycka här i livet!

Och jag har inte köpt tomaterna, det var storebror som fick spelarpriset i en av fotbollsmatcherna igårkväll.
Jag föreslog att han skulle ge bort dem till någon annan i laget, men han sa, det är ju mitt pris mamma!
Och visst är det så, vad spelar det då för roll att vi har ett helt växthus fullt med tomater?

3 kommentarer:

  1. Va roliga nyheter du har att ge!!!!Vad glad jag blir!!!!
    Men det beror nog inte bara på åldern det att "börja" uppskatta lycka. En Gammal människa sa till mig, ju mera tragiska saker du är med om och ju större hjärta du har ju fortare inserdu vad sann lycka är!
    Så du är inte så gammal än hahaha!
    Ses i morgon...Och storebror ska ABSOLUT ha sitt pris själv!
    /syster

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delar med dig av erat liv, både med ord och bilder. Tycker det är lika roligt varje gång du har lagt in något nytt. Många hälsningar till er alla från Katrineholm

    SvaraRadera
  3. En hälsning till Katrineholm!
    Vad roligt att du lämna en hälsning ;)

    SvaraRadera