söndag, maj 08, 2011

Varför är det inte.....













morsdag alla söndagar?
Jag vaknade av mina 3 underbara barn som kom med kaffe på säng imorse!
Och killarna hade gjort morsdagskort i skolan.
Dottern sa skamset att hon inte hade köpt nån present i år. Men jag uppskattade verkligen att hon trots att hon kom hem efter mej igårkväll ändå steg upp före mej och kokade kaffe.
Sen låg vi kvar i sängen och pratade om gårdagen alla 3 barnen och jag. Mysigt!
Och mer värt än någon materiel present i hela världen!

Dottern hade haft konsert med skolmusikkåren igår. Och jag och en brokig skara damer hade bilat ca 3 timmar till Tammerfors. Väninnan besökte sin nyopererade man och vi andra shoppade loss på Ikea.
Mina söner som sade hela veckan att dom inte kommer med, blev ändå tvungna att komma med på shopping. Jag insåg att mannen skulle ut i åkern och ville inte lämna killarna vind för våg hemma. Men dom var så snälla att jag nästan inte kan tro att det var mina söner jag hade med ;)

Idag har lillebror varit och hjälpt mej med tomatplockningen för att det är morsdag, sa han. Och dottern kokade mat åt oss. Skönt att komma in och sätta sej till dukat bord!

Och maken har sått den första havren idag! Jag var och lastade gödsel med blåa traktorn till sommartorpet. Sen for jag och killarna iväg till min mamma och hälsade på henne! Dottern hade bakat Rocky Road kladdkaka att ta med till mormor. Själv hade hon feber så hon stannade hemma och vilade.

1 kommentar:

  1. Trevligt att få kaffe på sängen, även om det kanske inte är så bekvämt. Kakan Jenny bakat såg farligt god ut, så jag gogglade recept på den. Låter riktigt smarrigt. Ska testa den någon gång.
    Ha det bra/Eva

    SvaraRadera