torsdag, maj 19, 2011

Vad kostar alla saker mej.......













och då menar jag inte i pengar! Utan i tid och energi!
Jag har sökt storebrors fotbolls dräkt nu i flera veckor. Och i förrgår ryckte jag ut allt ur stora garderoben. Där hänger mina klänningar och kavajer, där finns vinter eller sommar jackorna instoppade i stora säckar. Ja och allt som vi tydligen inte vet vart vi skall sätta.
Luftmadrassen som barnen har då dom har övernattnings kompisar här och den gamla trasiga luftmadrassen (!).
Men denna gång var jag verkligen hård då jag städade! De saker som vi inte minns när vi senaste använde skulle ut! Blev så bra med utrymme där nu att jag nästan vill lägga hänglås på dörren så ingen kan trycka in något dit!
Jag satte en hel kväll på att städa denna skrubb, utan att hitta dräkten. Det hade gått betydligt fortare att städa om där inte hade funnits en massa onödiga saker. Och detta var ju bara ett skåp!! Men nog är det svårt att städa bort saker för tänk om jag behöver dem då?!

Sist mamma var hit beundra hon silverkannan och gräddsnäckan och sockerglaset, hon undrade var jag fått tag på det. Jag förklarade att det hela tiden stått på hörnbokhyllan, men hon hade inte sett det.
Nej så är det då det finns för många saker, man ser inte alla då.

Imorgon bitti åker jag och killarna iväg mot huvudstaden, killarna är med och springer på stafettkarnevalen som firar 50 år i år!

2 kommentarer:

  1. Lycka till i morgon på stafetkarnevalen! Moster ska kolla tv om de syngs mosters gossar!
    Ja detta med att spara är verkligen konstigt! Varför ska man vara en hamster? Tänk man lever med sina samma koppar å pryllar och bara köper hem mera å mera men ingen ser det för det är ju som du skrev bara gammla el nya saker som står i vägen för det riktigt fina!
    Ha en fin helg nu kram!
    / syster

    SvaraRadera
  2. Saker kan alltid vara bra att ha, tror man i alla fall, sen kommer man inte ihåg att man har dom, hittar dom inte och går ändå och köper nytt.Men som sagt kan alltid vara bra att ha. Nån gång.
    Ha det så bra i huvudstaden och så önskar jag lycka till för killarna.
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera