torsdag, maj 26, 2011

Sol ute, sol inne....

























sol i hjärta, sol i sinne.
Finns det en sån ramsa, eller varför dök den upp i mitt huvud nu?

Har varit ut och testat min morsdagspresent. Gräsklipparen! Vi har en att sitta på men den kommer man inte åt så bra med kring träden så jag önskade en "vanlig" klippare till morsdag! Min syster hade en som dom inte använde för dom använder bara den att sitta på, så hennes man körde hem denna lagom till morsdag.

Eftersom ryggen inte varit i bästa skick så växer det massor av ogräs i rabatterna, problemet löste jag enklast med att köpa en skylt där det står :
-Ogräs till salu, välj din egen!
Skämt och sido är jag inte annars intresserad av att rensa ogräs heller. Jag älskar vackra trädgårdar så länge det inte är jag som ska sköta dem!
Om någon undrar vad den sista bilden föreställer så kan jag upplysa om att det är vår sandlåda!
Inser att våra barn vuxit ur den nu så vi får ta bort den, eller rensa bort allt gräs!

Solen skiner härligt utanför fönstret idag så nu skall jag gå ut och påbörja dagens arbete.

Ha det gott alla och njut av solen och sommaren, snart är det höst igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar