söndag, april 03, 2011

Medan jag var.....

























i magnet röntgen i fredags (får utlåtande i ny vecka) så var också storebror i "stor stan".
Men i ett helt annat ärende, han var och sprang stafetten med skolan.
Han blev nyligen uttagen som reserv och behövdes antagligen, för springa hade han gjort.
Deras lag tog en andra placering och fick silvermedalj!
Guldmedalj fick alla som deltog i någon sorts hinderbana, så det var en mycket lycklig storebror som mötte mej då jag kom hem.

Igår besökte väninnan och jag 2 loppisar sen blev det kaffe och trevlig pratstund hemma hos mej.
Efter ett telefon samtal och tips åkte maken och jag iväg och köpte begagnad slalom utrustning till killarna. Så nu hoppas vi på riktigt mycket snö och äkta vinter väder också nästa vinter.
Varken maken eller jag åker slalom så dottern vågade inte åka då hon for med skolan dom första åren. Hon var mycket bestämd med att killarna ska kunna köra slalom då dom började skolan.
Så då lillebror var 5 år och storebror 6 år tog dottern och hennes kompis med dom i backen och sen dess har dom älskat slalom.
I genomsnitt tror jag killarna varit i backen 1 gång i veckan dom senaste 2 vintrarna.
Killarna växer ännu så det är onödigt att köpa ny utrustning till dem.

Ha en trevlig söndag i regnet ni som kikar in!

4 kommentarer:

  1. Tack för sällskapet och kaffet igår!Jättebra då ni fick utrustning åt killarna.Ha en fin dag,trots regnet!///Anette

    SvaraRadera
  2. Idag har vi haft otroligt fint väder och varmt. Det är så man inte tror det är sant, det var 8 plusgrader idag och strålande sol. En verklig kontrast till all snö som vi har kvar.
    Vi var ut på sjön med skoter, fiskade och sedan åkte jag skidor tillbaka. Vilken dag!

    Har ni nära till någon slalombacke?
    Vi har några mil både, till Sorseles backe. Nalovardo och till Arjeplogs backe, Galtispuoda. Men vi är sällan där och jag åker hellre längdskidor. Hoppas nu det blir hårt på snöytan. Just nu är det 1,5 minusgrader så det finns hopp.

    SvaraRadera
  3. ååå vad toppen!!!Grattis till storebror som tog medalj!
    Super bra att ni hittade slalomskidor. Och det förklarar ju varför du inte ringde tillbax...
    Ha en super fin måndag så ses vi i morgon!kram!
    /syster

    SvaraRadera
  4. Duktigt gjort att ta medalj och supersnygga slalomskidor...//mor

    SvaraRadera