lördag, april 23, 2011

a´la storebror...

























Insåg just att vi inte har fram nå påskhäxor eller påskpynt i år!
Endast vide kissorna med fjädrar i som storebror kom hem med från skolan.
Och ännu mera ovanligt... jag har inte haft någon påskhäxa i år, första gången på 17 år! Barnen tyckte dom växt ifrån det nu. Däremot var alla 3 barnen ut och sökte om påskharen varit och gömt något chokladägg till dem. Tur att dom inte växer ifrån alla traditioner på en gång, det skulle kännas ledsamt!

Burken med de målade "blåbären" i har också storebror gjort, liksom nyckeln att hänga nycklar på och fisk skärbrädet. De 2 senaste har han gjort i träslöjden. Oftast är det lillebror som är kreativ så jag njuter verkligen över att se vad storebror åstadkommit. Finfina grejer!

Trevlig fortsatt påsk! Nu skall vi åka iväg till min bror och se om vi får fart på påskbrasan. Och träffa mina syskon och föräldrar, och förhoppningsvis får jag se någon liten påskhäxa där!

2 kommentarer:

  1. Fina saker han tillverkat!E nog nåt speciellt då man får hem sakerna dom gjort,man sparar alla papperslappar för dom e alla speciella på sitt sätt!Kommer troligtvis att sitta me papper upp till öronen snart,F ritar ju fler/dag!Ha de bra!///Anette

    SvaraRadera
  2. Ja, Anette är det inte otroligt! Ibland brukar jag tänka att tänk den dagen våra barn ska städa upp efter oss, då säger dom säkert:
    -Men Gud måste dom spara på allt!

    SvaraRadera