fredag, mars 18, 2011

Vi är...





































en demokratisk familj som alltid diskuterar igenom olika beslut inom familjen. (eller?)
Även dom stora frågorna som att byta bil!

Jag har i många år drömt om en 7 personers bil. Problemet med dem är att då man använder utrymmet i bagage luckan som sittplatser så har man inte längre något bagage utrymme.

Nu kom maken med ett förslag om att byta in sin paketbil mot denna. Vi behöver inte alla sittplatser till vardags och det finns ändå utrymme bakom bänkarna trots alla sittplatser.
-Vad tycker du älskling?
(Måste han fråga? Min hjärna går på högvarv och jag hann planera många shoppingresor med mina väninnor i fantasin åtminnstone) Men jag säger:
-Om du tar den bilen då du åker till skogen med hundarna så vill jag att hundarna sitter i en transportbur och inte springer runt i bänkarna! (hans hundar, inte Tibbe)

Dottern meddelar att vi inte får hämta henne med denna bil, det är löjligt att sitta 2 i en så stor bil. Och vi kommer att se ut som en jätte religiös familj med så många barn att vi måste ha en minibuss. Men till hösten då skall hon och hennes kompisar åka till Lappland och köra slalom då vill dom låna bilen, är det okej?
(Undras om dom vill se ut som ett gäng tonåringar på konfirmationsläger då? Eftersom dom kan tänka sej att köra i vår religiösa bil...)

Store bror är fundersam hur han nu ska få med fyrahjulingen till sina kompisar?
Jag förklarar att det är inga problem, man slänger ur alla bänkarna på ett par minuter(sa dom på bilfirman! Jag ska banne mej i testa bara ryggskottet ger med sej)

Lillebror säger:
-Owao mamma, lova att du kommer och hämtar mej vid skolan med den bilen?
-Varför då?
-Jo, jag bara måste få skryta för mina kompisar!!

Så nu kommer lillebror och jag att ha fullt upp då vi skall åka runt och skryta över vår fina bil dom närmaste dagarna ;)
Förresten den är inte alls ny, den är tom ett år äldre än min farmare.
Men skönheten ligger inte i årsmodellen utan i betraktarens ögon!

Ps. Maken kom just och slängde en blick över axeln på mej och säger:
-F*n, får din hund sitta i bänkarna? (Han måste ha glömt bort att Tibbes riktiga namn faktiskt är Prins Quatro!)

3 kommentarer:

  1. Åh,va kul du skriver!Jag kan höra de olika åsikterna/argumenten hagla av alla barnen!Men fin e de ju o säkert bra med utrymme!!///Anette

    SvaraRadera
  2. Vad fin Tibbe är där han sitter och bilen är också fin...Kul skrivet!//mor

    SvaraRadera
  3. Anette> Då kanske du vågar komma med på några äventyr?!

    SvaraRadera