söndag, mars 06, 2011

Jag lever och....

























mår bra! Nä, det blev fel. Jag börjar om....

Jag LEVER! Men är TRÖTT!

Nu har barnen haft sportlov och imorgon börjar skolan igen.
Det har varit full rulle hela veckan med mycket program.
Jobbet har blivit lidande denna vecka, tyvärr är det så då man jobbar hemma på gården.

Igår var dom två äldre barnen till slalom backen med kompisar.
Lillebror och jag for och pulka. Och ja, jag satte mej i och körde hela vägen ner.
Och jag trodde inte jag skulle överleva!
Jag hade ner fötterna för att bromsa farten (och händerna), men då sprutade det snö över mej så jag såg inte ett dugg. Senare började det gå betydligt bättre (då starta jag från halva backen).

Lille bror var i alla fall imponerad, han berättade för storebror att mamma PULKAT inte bara stått och tittat på. Men det var ju för att vi råkade vara ensam i backen som jag vågade, annars hade jag väl kört över något barn. Jag hade ingen koll på pulkan då jag satt mej i!

Men det är härligt väder ute nu på dagarna. Solsken!

Nu skall jag gå i bastun och ta tidig kväll! Har många timmars sömn att ta igen!

2 kommentarer:

  1. Va bra att du pulkade med honom!Här har vi sjukstuga igen..Anette

    SvaraRadera
  2. oj va kul,jag har aldrig varit dit men kanske blir det nu då när O blir större!
    Coolt att du pulka syrran skulle jag ha gjort med=)

    SvaraRadera