söndag, mars 13, 2011

Jag är så stolt....

























över min man!

Senast vi hade "trä karlarna" här (dom vi anlitar då vi renoverar) frågade jag om dom kunde sätta i dörren till detta rum, men dom hade inte tid just då utan skulle återkomma senare.
Vi hade då en pressening hängt där. (bild 1)
Nu har min man satt i dörren själv, han håller också på och sätter upp panel på den sista väggen.
Anledningen till att det inte blev klart tidigare var att vi tänkte sätta en öppen spis dit, men sen insåg vi att den inte kommer att bli använd. (bild 2)
Vc/dusch och bastu finns bakom dörren till höger (bild 3). Och då vi kommer ur bastun tror jag inte någon vill sitta och elda vid någon spis i detta rum utanför.
Bakom dörren till vänster finns ett litet skåp för där kommer vatten ledningen in till huset och vatten mätare finns gömd där.
Den tjusiga bastuskylten (bild 4) fick jag av min syster då hon var till Gotland senaste sommar. Den var helt i min stil och passade min humor perfekt! Ett gott skratt fick jag dessutom då jag läste på baksidan handmade in Finland.

Min man gillar att greja och dona med sånt här, men tyvärr saknar han oftast tid att få göra det!

Själv ska jag uppsöka sjukhuset imorgon, för golvet känns väldigt väldigt långt bort just nu! Hoppas att det inte hinner bli så illa som i höstas så jag blev sängliggande en vecka! Eller egentligen hann jag aldrig bli 100 % bra sen senast.
Idag blev det mina föräldrar som fick plocka tomaterna, TACK!

1 kommentar:

  1. oj vad fint och vad han är duktig!!!!
    ja jag skratta hjärtligt åt made in finland med!!!
    men nej hoppas att det ordnar sig nu då du åker till sjukhuset! Du måste ju få nå rikti hjälp nuuuu!!!!
    // Syster

    SvaraRadera