lördag, mars 12, 2011

Senast lästa bok...


feng shui för hem & själ!

Det är nu mitt/vårt nya liv börjar!
Nu ska vi rensa i röran och renovera och skaffa det perfekta hemmet!

Eller idag har jag huvudvärk och ryggen vill inte riktigt samma som jag, så kanske jag börjar imorgon.... fast då har 3:orna pulkdag och jag måste hinna plocka tomater...och ute lyser solen....

Kikar in på facebook, men alla är ute i det vackra vädret eller så städar dom samtidigt som dom bakar bröd utan e tillsatser. Och myser med sina snälla gulliga barn och deltar i deras aktiviteter.
Ingen på min vänlista hade huvudvärk och ryggont och är trött. Ingen hade heller griniga barn. Eller stökiga hus.

Träffar en vän och berättar att jag funderar på att skaffa en lägenhet som bara är min. Familjen får komma och hälsa på då dom lärt sej hänga upp kläder och ställa skor snyggt ifrån sej i hallen. För i den lägenheter har alla saker en egen plats, där är det aldrig kaos.

Hon berättar att dom också ska skaffa en sån lägenhet, dom skall bo där varsin vecka. En bor hemma i stökiga huset och tar hand om barnen, mat, tvätt, läxläsning, skjutsa hit och dit osv. den andra vilar upp i lägenheten.

Jag åker hem tittar på alla dammråttor, disken som väntar på mej, tvätten ska hängas upp.
Jag tar en huvudvärkstablett och inser att jag älskar mitt stökiga liv i vårt stökiga hus.
Speciellt nu då jag insett att det finns fler som lever som oss.

Livet är rätt härligt eller hur?
Ska jag ta disken eller tvätten först? ;)

4 kommentarer:

  1. Intressant läsning!Å tyvärr känner man allt för väl igen sig..Men de e tur att du e positiv iaf.////Anette

    SvaraRadera
  2. Ja och är man inte positiv så blir man det av att tala med en vän, "live" eller i telefon för den delen....
    Att inse att alla inte lyckas med allt gör att man ibland känner sej lite mera normal själv ;)
    Ha en fin dag Anette!

    SvaraRadera
  3. hahahaha det där va super bra syster!Fick mig verkligen att skratta! Tack!
    kram // Yster

    SvaraRadera
  4. Oj vad du skriver bra!!
    Just så där är det ju när man är många i hushållet (och mamman får sköta det mesta av markservicen)
    Visst blir man less ibland när det verkar som alla andra har det så himla bra hela tiden, du träffade exakt rätt med dina exempel!
    Nåja, jag "firar" min födelsedag med snuva, feber och som bonus så pajade ryggen i morse :( Får se om man alls blir nå uppvaktad idag...

    Ha det bra!

    SvaraRadera