torsdag, februari 04, 2010

En ny dag med nya möjligheter!













Det bästa med en blogg är att man kan fotografera och ta bilder av sånt man upplever vackert eller intressant. Man kan också välja att bara vara glad och positiv.
Idag blåser det för fullt ute och mitt eget liv känns också lite stormigt just nu.

Jag har dock börjat läsa en riktigt inspirerande bok som heter Samtal med Gud, skriven av Neale Donald Walsch.
Citat ur boken:
Livet är en skapelse, inte en upptäckt.
Du lever inte varje dag för att upptäcka vad livet har i beredskap för dig, utan för att skapa det. Du skapar din egen verklighet varje minut, förmodligen utan att veta om det.
En mycket intressant bok!

Något annat som jag tyckte var intressant var att få ett presentkort av "tomten". Kändes lyxigt att gå i affären och bara tänka på vad jag vill ha, en present till mej själv!
Fastnade för detta tjusiga VÅGA armband, undras om jag gjorde ett misstag som inte köpte halsbandet också?

Nu önskar jag att just du som läser får en riktigt bra dag!

4 kommentarer:

  1. Tack och ha en bra dag du med ♥
    Tror jag läst den där boken nån gång, tycker mig känna igen det där...tänkvärt :)

    SvaraRadera
  2. Ja du....ett halsband i samma skulle inte vara helt fel det heller - det blir att önska mer presentkort vid något annat tillfälle //mor

    SvaraRadera
  3. Så sant som det är sakt! Men har du inte tagi halsbande än?????suck! du ska int la så ja gar et a åt mönin!!!!!

    SvaraRadera
  4. Ah, tjusig headbild du har på bloggen nu. Har jätteseg uppkoppling på internet dessa snöiga dagar så oftast har jag inte gett mig tid att låta bilderna komma fram. Nu funkar det plötsligt jättebra och jag blev så förvånad över det.
    Tror jag har lånat boken du nämner av någon. Minns inte exakt bokens innehåll men jag minns att den var läsvärd.

    Det är alltid roligt med presentkort, att kunna intressera sig för någon grej eller någon sak, bara till sig själv.
    Du får väl önska dig ett presenkort till, när tillfälle ges. Fast då kanske smycket är borta...

    SvaraRadera