söndag, januari 31, 2010

Länge sen sist...

























jag var in på bloggen!
Det har varit fullt i min almanacka alla kvällar.
Jag har dock städat ut julen (äntligen), ja bortsett från julgardinerna och dörrkransen. Kransen vill jag ha kvar ett tag ännu för jag gillar den och dom små tovade hjärtanen som barnen på eftis gjort. Vi föräldrar gjorde kransarna.

Sen satte jag eld i tomten (ljuset), jag fattar inte ens att dessa tomtar en gång var rysligt inne. Känns verkligen konstigt, kom barn vi sätter eld på tomten! Och ja, Tibbe har några tomtar på sitt samvete också! Det är en tomte han håller på att bita i bitar under köksbordet.

Och vårt kära pepparkakshus, hur gick det med det? Tja, bygglovet hann inte bli klart i tid så det lämnade halvfärdigt ;)
Men det kommer ju nya jular...










Ha det gott alla! Nu skall jag åka och uppvakta två charmtroll som redan hunnit bli 5 år! Tiden går ännu fortare med andras barn, eller hur?

3 kommentarer:

  1. Sitter och ler åt Tibbes bravader ;)
    Jo, dom röda fitade hjärtanen är fina. Jag har kvar min krans än också...den får nog hänga med ett tag än har jag bestämt. Ha det bra! //mor

    SvaraRadera
  2. Ja,man undrar hur man tänkte då man skaffade sig dessa tomteljus!?Jag har oxå eldat upp mina,fast jag en gång va så rädd om dem..Födisbarnen tackar än en gång för presenterna!A

    SvaraRadera
  3. ja jag har bränt mina tomtar med!
    Men maken har en påsk kanin..det tycker jag var ovanligt!Men han är ju född på stenåldern med!
    Tusen tack för idag!

    P.s A om du läser detta så gratta från mig med!

    SvaraRadera