torsdag, februari 11, 2010

Vad glad man blir av en blomma!

























Den sista knoppen på min vita amaryllis var så liten att jag inte trodde att den skulle slå ut i blom. Men se där kom den! Oj vad glad jag blev, den e så otroligt fin!

Och, ja det är julgardinerna som hänger i fönstret ännu! Och jag är trött på dem just nu men min fritid har gått åt till att sortera papper...

Ifjol då vi började renovera vårt nuvarande sovrum så flyttades mapp hyllor och alla grejer ner i källaren, inte nog med det, sen har det stått lådor med bråte framför hyllorna. Vilket resulterat i att övriga papper vartefter har stuvats in i hyllorna ovanpå mapparna. Och plötsligt är det alltså dags att deklarera, och då står man där som ett fån och undrar varför jag inte tog tag i saken för ett halv år sen. Nån annan som känner igen sej?

Nu börjar allt äntligen vara under kontroll! Känns otroligt skönt med ordning och reda! Men varför göra det i sista minuten?

Förresten, recept mapparna med spännande mat måste vara ett av mina dyraste och mest idiotiska inköp. Jag använder dem aldrig och skit dyra blev dom. Jag prenumererade i flera år på dem och då den sista omgången recept kom så hade jag fått dubbla kort av några recept och vissa kort saknades. Då var jag så trött på dem att jag aldrig ringde/skrev dit och klagade!

Nej, nu skall jag återgå till mina papper förhoppningsvis blir jag klar idag!

Ha det gott alla!

2 kommentarer:

  1. Suck alla papper ger mig huvudvärk! Men du är nog knapast den ända som är ute i sista minuten. Och här har jag nu köpt massor med nua mappar så M får sätta in sina olika mötespapper i olika kategori mappar, men gör han det? nä! Han har tagit min sista toma LR låda och sätter ner allt där. Sen siter vi som 2 dårar och gräver där och hittar inget. Nåja jag är nöjd att han tagit en låda ens så jag ska inte klaga förrut satte han dem där de gled ur händerna.
    åååå idag är solen här!!! Jag har sovit super bra även opm jag steg upp 2 timmar försent men verkar bli en bättre dag i dag!
    Ha en skön dag i värmen + extra värmen (phu är inte ett dugg avundsjuk på dig idag)
    kram kram!
    p.s Fredag idag.....Brukar va Tacos kväll♥

    SvaraRadera
  2. Haha, syster hos oss blev det potatis och köttfärssås igår, båda älsta barnen skulle ut på aktiviteter till kl 18.00 och kylskåpet var tomt så man tager vad man haver... och alla blev mätta...

    SvaraRadera