torsdag, november 05, 2009

Jag älskar upplevelser!

























Jag älskar att resa och se nya platser!
Jag älskar att smaka nya maträtter!
Jag älskar att få uppleva saker och ting!

Men man behöver inte åka till andra sidan jordklotet för att få uppleva intressanta grejer.
På söndagskvällen var jag och barnen på Joe Laberos show, och det var en upplevelse!
Gissa vad som finns på barnens julklappslista?
Naturligtvis Joe Laberos trolleri låda som vi såg i en affär, med några av hans kort trick.

På tisdagskvällen var jag med väninnan A och såg en teaterpjäs Ur mörkret!
Och det var en upplevelse! Som man tog med sej hem efteråt, ja ändå in i drömmen då man gick och sov på kvällen.
Otroligt duktiga var alla skådespelare!!

Och hon som jobbar hos oss vet att jag älskar nya smakupplevelser så ibland bjuder hon mej på riktiga godsaker!
Det är alltså frukt jag har i skålen! Jag minns inte det vietnamesiska namnet och hon kunde inte det svenska namnet så det är frukt!
Känns som nötter men med tunt skal som man kan bryta sönder med händerna, själva fruktköttet påminner om dadel i smaken tyckte jag. Och inne i det finns dom stora fröna (bilden till höger) så det är inte mycket fruktkött i en frukt. Men GOTT var det!

Ibland gillar jag att själv överraska mina nära och kära så igår fick maken och storebror fattiga riddare (jag har aldrig gjort dem förr!) till kaffe på eftermiddagen, då storebror kom från skolan.

Sen undrar ni nog varför jag har en såg på den sista bilden, jo jag har äntligen rensat ur vår källartrappa!
Och rivit hyllorna som stod där i vrån!
Nu skall vi istället flytta växthus alarmet dit eftersom jag inte vill ha det i vårt nyrenoverade sovrum, och just nu är det i vårt gamla sovrum dvs. dotterns rum.
Och hon vill inte ha det!!
Nu har jag röjt undan så ifall maken råkar få lite tid över....
Och källartrappan ligger bredvid vårt sovrum så vi hör alarmet om det ringer på natten!
Sågen hittade jag bland allt bråte och den har svärfar gjort sa maken, jag tyckte den var så söt så den fick lämna att hänga där på en vägg.

Inatt har vi fått lite snö!!! Är det inte underart?
Ha det gott alla!

4 kommentarer:

  1. He,he...jag är jättenyfiken på de knöliga korvarna ;) //mor

    SvaraRadera
  2. Men dom finns i magen nu morsan! ;)

    SvaraRadera
  3. Ja jag förstår det ;)//mor

    SvaraRadera
  4. Oj ja vad ska jag säga?frukten ser för hälsosamma ut för mig???
    Men sågen va fin och fattiga riddare är gott!

    SvaraRadera