måndag, november 09, 2009

En jubilar...

Idag fyller jag 1 år!
Jag var 3 månader då min nya familj kom och hämtade mej. Dom tänkte egentligen inte hämta mej utan min bror som var mycket mörkare än mej. Men jag tjusade dem tills dom valde mej i stället. Jag satt i deras famn och slickade dom i ansiktet och gosade tills barnen sa att dom ville ha mej!










Då vi äntligen satte oss i bilen var jag helt slut och sov största delen av resan.













Jag älskar att sova och har ingen skillnad var jag ligger bara det känns okej för mej. Ibland tror jag barnen upplevde mej tråkig bara för att jag sov så mycket.










Men jag är också nyfiken och vill upptäcka världen! Jag har dock slutat med barnsligheter som att undersöka diskmaskinen.










På gården bor också en gråhund Stella, vad glad jag blev då jag fick se henne. Jag trodde dock inte att hon skulle vara en sån fjant. Då matte satte in mej i hennes bur så hoppade hon upp på kojans tak och satt där tills matte tog ut mej igen. Löjligt!










Men visst kan jag hitta på bus också! Som då buketten som hängde på tork trilla i golvet, den var jätte kul att busa med. Sen kom familjen och såg så arga ut, trots att jag försökte se oskyldig ut.













Men det jag älskar mest av alltihopa är nog alla kramdjur!! Och jag har några på mitt samvete. Jag kan inte hjälpa det, jag tycker barnen har så många att dom inte borde sakna att jag tar några.
Sen kan jag heller inte motstå vispgrädde!! Då elvispen startar springer jag genast och kollar läget för det kan ju vara så att dom vispar grädde!

Jag kan bara konstatera att min familj måste ha haft ett mycket tråkigt liv före jag kom in i deras liv!
Nu väntar jag bara att familjen skall komma ihåg att jag fyller år, för present vill jag ha!

Tibbe

4 kommentarer:

  1. Nog tror jag Tibbe, att familjen kommer att komma ihåg dig. Du ger dem nog ingen chans till att glömma. Bara det, att jag fick chansen att träffa dig, så här, gör att jag nog är ganska säker på att du blir uppvaktad.
    Så, många "gosse"-pussar från mig, på din födelsedag, Tibbe.

    SvaraRadera
  2. Oj då,jag glömde bort att världens gulligaste Tibbe redan fyllt 1 år!Grattis i massor från oss alla!

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅ redan 1år!!vart har tiden gått!Många stora Grattis kramar från moster å m!!!!
    Utan dig var livet inte lika kul!

    SvaraRadera
  4. Grattis, grattis till underverket Tibbe- du är så härlig hela du :)
    Vad tiden går-redan hela 1 år, fattar inte...du kom ju igår....//E-M

    SvaraRadera