fredag, december 01, 2017

Välkommen december.....

Vilken tur att december kommer med allt julpynt
och ljus och förväntan just då året är som mörkast!
I år skall jag pröva på ett annat advents projekt,
garnet är färdigt hemhandlat!
Igår var det exakt 4 veckor sen jag lade mej i feber
och igår var första dagen jag verkligen gjorde något hemma
utom att vila!
Så jag tvättade köksfönstren och satte upp julgardiner och ljusstaken
till lilla jul.
Och tvättade vardagsrumsfönstren, och så åkte jag på kvällen till
affären och inhandlade nya gardiner (i all hast)
De jag brukar ha framme till jul har hängt där sen förra julen nu 😱
Så bäst att välja några som inte behöver tas ner genast efter jul 😂
 Och en läcker julduk som jag inte kunde motstå i affären
följde med hem.
Annars är det konstigt att ju äldre man blir desto mera 
tradition är det över de gamla sakerna man redan har i skåpen. 😊
Imorgon är det lilla jul och jag har hjälpt lilla jul tomten!
Och så har vi vår traditionella julmiddag hos föräldrarna!
 
Önskar er alla en riktigt skön december månad!

2 kommentarer:

  1. Vad spännande det kommer bli av garnet!!!
    Gud vilken jul feelis man får av att titta in här.så mycket fint och så mysigt!!!
    Ses snart!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att orken kommit tillbaka. Ha en härlig December månad du också!

    SvaraRadera