söndag, december 17, 2017

Eftersom energin inte var på topp...

under hösten,
hade de döda blomstren frusit fast i krukan!
Lite sent att byta till ljung eller granris då....
Så jag tog bort krukan helt och hållet och i stället
satte jag ut skidorna och hängde ut skridskorna😂
Hade verkligen tänkt göra en julkrans i år men...
det blev lika enkelt som ifjol 😊
Och naturligtvis kom favorit lyktan fram, tyvärr 
har den ett trasigt glas!
Och en liten gran vid trappan...
Otroligt vad fort det börjar skymma!
Och man märker inte ens det då man är ute...
Precis då Tibbe och jag skulle gå till skogs
kom torparmaken och Tilda hem från skogen!
Så han satte "pejlarn" på Stella så följde de två också med!
Stella vill/orkar inte längre komma med på promenader,
men när hon får gå lös i egen takt går det bra.
Fast hon vägrade promenader många gånger som ung också!
En otroligt bestämd dam men världens snällaste!
Och...
den sista delen av advents sockan har kommit idag,
men det hinner jag inte göra något åt nu 😊
Nu skall jag göra med redo för nattskift...
Så får jag se fram emot stickningen imorgon då jag vaknar!
 
Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Så fint du gjort ute :)
    Sockorna blir riktigt fina!

    SvaraRadera
  2. Åååå hjälp va fint du gjort ute!!!!
    Älskar skrinnskorna och skidorna!!! ��
    Dina advent sockar blir bara så fina ������

    SvaraRadera
  3. Så fina sockor du stickar. Härligt med snö, här har det lilla vi haft smällt bort, nu är det bara glashalt ute.
    Jag önskar er alla en riktigt fin vit jul och ett ännu bättre gott nytt år. Från oss i Katrineholm

    SvaraRadera