söndag, december 10, 2017

Ikväll har vi uppvaktat en....

glad jubilar som fyller 7-år imorgon 💖
Tiden går fort och ännu fortare med andras barn!
 
I övrigt är livet rätt konstigt....
När barnen var små var det ett himla julståhej
 i huset den här årstiden,
och då jag blickar bakåt chockeras jag
 över vad mycket vi hann med.
Men just då tyckte jag inte att tiden räckte till
 allt vad jag ville göra...
Nu har jag tiden men nu minns jag inte 
vad det var som kändes så viktigt då...
Och naturligtvis är känslan inte den samma,
då gjorde man det för barnen och med barnen...
Och vi bakade och gjorde julgodis i olika sorter
och pepparkakshus!
Och jag tänkte faktiskt en dag att jag kunde ställa till med julbak,
men så tänkte jag....
Äh, vem ska äta upp alla onyttigheterna??
Det räcker med en julkaka närmare julen....
Fast julen kommer närmare väldigt fort då jag tänker efter...

Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar