mÄndag, december 25, 2017

Jag önskar alla.....

en riktigt GOD och FRIDFULL JUL 💖
Julkorten blev inte skickade i Ă„r....
trots att det var meningen!
Och Torparmaken har pyntat sÄ fint pÄ villa
Sjöstrand 💖
Och dÄ jag stod dÀr som ett frÄgetecken sa han...
-Älskling du har alla Ă„r sagt att till julen vill du ha en
julgran i paviljongen 💖

Lillebror Äkte pÄ praktik i fredags och borde ha anlÀnt
till Tyskland nu idag.
Han fick 4 veckors praktik pÄ ett lastfartyg men behöver egentligen
bara 3 veckor sĂ„ vi fĂ„r se nĂ€r han kommer hem 😊
Han har det bra och trivs bra.
Det Àr ocksÄ första julen pÄ lÀnge vi varit hemma,
och dottern och hennes sambo var med oss.
Den första julen jag inte heller firat med min syster!
Men jag trĂ€ffar henne idag. 💖


I övrigt börjar jag tröttna pÄ alla dessa högtider!!
Jag hade turen att fĂ„ uppleva de perfekta jularna som barn 💖
Eftersom mina förÀldrar hade traditionella vÀxthus
och jordbruk sÄ var december den mÄnad dÄ
vi tvÀttade köksskÄpen och bredde in nytvÀttade mattor.
Vi bakade och pyntade!
Men poĂ€ngen Ă€r att det var den tiden pĂ„ Ă„ret dĂ„ mina förĂ€ldrar 
var lediga och hade tid med allt detta och oss!
SjÀlv har jag inte haft den samma tiden med mina barn...
Men det handlar inte enbart om mej utan samhÀllet i övrigt...
NĂ€r jag stod i kassan i ena butiken just dagen innan julafton
sÄg jag att de redan lyft in disken dÀr de sÀljer raketer till nyÄr.
Reklamen kring disken var redan i full gÄng...
I kassan bredvid hade en kund memma i sin vagn
(antagligen frÄn frysdisken) men memma Àter man ju till pÄsk!
Jag tÀnker för mej sjÀlv att jag borde vÀnda och gÄ tillbaka i affÀren
och se om jag hittar marÀngbottnar sÄ jag sÀkert har hem dem till
midsommar!!
Varför njuta av stunden hĂ€r och nu om vi kan förbereda nĂ€sta högtid?! 😡

NĂ€ gott folk, jag ser fram emot nyĂ„ret och jag tĂ€nker fira in 2018 💗
Året dĂ„ jag ska lĂ€ra mej att njuta av stunden hĂ€r och NU,
Äret dÄ jag hoppas jag lÀr mej sakta farten i ekorrhjulet!

Allt gott till er som kikar in och...
STRESSA LUGNT OCH NJUT AV ATT VARJE DAG ÄR EN GÅVA!

1 kommentar:

  1. God fortsÀttning till Er...det nya Äret nÀrmar sig med stormsteg, ett nytt blad vÀnds i vÄrt livs almanacka, varje Är upplever jag det lika roligt att skriva de inledande orden i min dagbok, bladen kÀnns fina och vÀlputsade, fast vid Ärsskiftet fortsÀtter jag i samma bok som i Är, men upplever det roligt ocksÄ för dÄ kan jag kolla bakÄt hela tiden, ja, det var dÄ och dÄ och dÄ...ifjol den hÀr tiden.... etc.....
    SÄ sanna ord du skrev dÀr mot slutet, jag som varit stor memma Àlskare, kÀnns inte sÄ lÀngre sen man kan köpa memma Ànda frÄn jul och framÄt....finns fler ex men kan inte dra allt hÀr ;) Roligt trÀffas i gÄr!

    SvaraRadera