torsdag, oktober 20, 2016

Blev så tomt....

på terrassen nu då sommar möblerna 
och blommorna är bort plockade.
Har inte köpt några höstblommor i år utan
plockade lite grönt från skogen...
Om jag kommer ihåg det skall jag köpa en liten ljungplanta
nästa gång jag far till affären och sätta i nalle korgen.
Annars gjorde jag en mossboll som jag satte i ena krukan.
Murgrönan får också lämna ute,
den vissnar inte utan hålls grön hela vintern trots
att den fryser och dör.
Morsdags rosen fick också lämna tillsvidare.
Den har en ny knopp nu men hinner nog inte slå ut i blom :(
 Och igår kväll kom dottern och pojkvännen hem och 
åt middag med oss.
Det är så underbart då jag får ha alla runt bordet!
Dottern har varit till Danmark en sväng och
hade hem danska choklad att sätta på frukostbrödet.
Sönerna jublade, de älskar rostat bröd med choklad?!
Och så hade hon prövat att torka trattkantareller,
och det blir spännande att testa :)
Jag har själv aldrig torkat utan alltid förvällt och fryst in.

Lite påhittat var det att menyn igår kväll bestod av
älgfile och trattkantarell sås.
Men den hade jag redan gjort så de torkade kantarellerna
får vänta till en ny gång.

Ha det gött alla som kikar in!

1 kommentar:

  1. Oj vad fint du gjort på trappan och din fina fina lyckta!!!!
    Häftigt med torkade trattisar och underbart med choklad!
    Säkert alldeles underbart att ha alla samlade!
    Kram!

    SvaraRadera