torsdag, oktober 13, 2016

Vi är redan snart halvvägs in i oktober.....

och efter allt regn vi fick i augusti har vi nu haft en fin höst!
Vackra höstdagar och kalla nätter!
Hos torparmaja händer inte så mycket?!
Tidsoptimist som jag är slängde jag allt ur skåpen på vinden...
Sen var det lite svårare att hitta tid att städa upp allt!!
Lite i gången går väldigt långsamt kan jag säga er! 
Jag har av olika anledningar varit borta rätt mycket den sista tiden
och maken frågade här om kvällen om jag helt övergått
till att bara äta ute nu mera?!
Men ny vecka ser programmet lugnare ut på hemma fronten.
Och även om jag gillar program och aktiviteter så
mår jag också väldigt bra av att bara gå hemma 
i mysbyxor och sticka sockor!
Det svåra kan vara att hitta balansen mellan de båda?! 
Så har jag också börjat på kurs i höst.
Försöker lära mej finska!
Jag började från grunderna och det känns riktigt bra.
Det känns ju lätt då och man tycker att man kan lite ;)
Vår lärare är dessutom väldigt duktig och pratar finska 
mesta delen av lektionerna.
Första kvällen gav det mej huvudvärk för jag var så på
spänn att lyssna och försöka förstå.
Nu när jag slappnar av mera inser jag att jag förstår rätt bra
instruktionerna hon ger oss.
Och jag är enormt tacksam att hon pratar så mycket finska,
för det är just det jag behöver öva mest på!
Att lyssna utan att hjärnan låser sig och skriker JAG KAN INTE FINSKA.
Så har jag också hittat trevliga saker i min postlåda =)
Och i dagens läge med facebook, instagram, epost
och allt vad som finns måste jag erkänna att det bästa
av det bästa fortsättningsvis är ett handskrivet brev i postlådan.
Jag älskar det!
Slutligen skall jag tipsa er om att om ni gör Wienerschnitzel 
eller annat som ni skall panera så är detta det goaste ströbrödet!
Mycket crispigare än vanligt ströbröd.
Fast det visste ni säkert redan? =)
 
Ha det gött alla!

1 kommentar:

  1. Låter precis som mig,ut med allt och sen får men int in det plockat å sorterat sen.
    Oj va roligt att du börjat finskan!Det skulle jag också behöva och vilja göra!
    Att få "snigelpost" är nog roligt och uppskattat!!!!
    Ha det bra kram!!!

    SvaraRadera