lördag, februari 06, 2016

Senaste tillskottet i samlingen....

åh, vilken goding!
Och det svider ju bara i plånboken medan man betalar....
När nästa lön kommer är det bortglömt ;)
Maken säger att det är min pensionsförsäkring,
fortsätter de att stiga i pris så blir de ju bara dyrare...
Dotterns sambo tyckte det var en svag pensionsförsäkring,
de kan ju falla i golvet och gå sönder.... =) 

Annars har jag helt hamnat i något shopping begär just nu,
vilket förvånar mej själv?!
Jag tycker ändå att jag är rätt nöjd med det jag har,
och den senaste tiden har jag upplevt mej som minimalist.
Tyckt att jag egentligen har mer än jag behöver...
och också rensat bort massor!
Men nu....
står denna säsongmugg från 2010 högst upp på min önskelista!
(Den enda säsongsmuggen jag saknar från 2007,
har alla andra säsongsmuggar både sommar och vinter)
Vill dock hitta den till rimligt pris! 
 
 
Inte nog med det utan Arabia frestar verkligen med fler
godingar just nu, som denna...
underbara kanna!
Och en tillhörande serveringsskål...
oj oj, skulle vilja ha dubbla av båda!
Den ena omgången på villan =)
 
Så kom också Håll Sverige rent mugg nr 2 ut...
Dessa säljs endast i Sverige, 
Tack o lov finns internet!
Bara att invänta ny lönedag nu ;)
 
Som om det inte räckte har Finlayson någon form 
av samarbete med K-Supermarketar där de säljer
dessa underbara lakan på 50%
Och just dessa svart/vita muminlakan gillar jag skarpt!
Trots att jag sa åt dottern då hon nämnde muminlakan
att man behöver ju inte gå till överdrift!
Men det var innan jag såg dem!
 
Synd att det varken är morsdag eller födelsedag nu snart!
 
Annars önskar jag alla de som kikar in en trevlig helg
och hoppas att ni inte blåser bort!

3 kommentarer:

  1. Ja nog är det prima att jag inte har dessa laster då borde man vara stormrik med några sedlar i varje ärm och kanske en i strumpan

    SvaraRadera
  2. Visst är de vackra allesammans, men jag är ju ingen direkt fanns av mumin. Jag har ju som du vet andra laster. Just nu är nog garn min allra största last. Men för mig var nog mumin kannan den jag tyckte bäst om. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Ops...här var det mycket mumin på en gång, så vackra allesammans :)
    Men som du vet är jag heller ingen samlare, jag har andra laster i stället ;) Alla har vi väl något vi vurmar för...
    Samtidigt är jag glad att vi alla är olika, vad vore livet annars om alla tyckte lika. Så skönt att vi prioriterar olika saker i livet och att se andras prioriteringar förgyller ens eget liv, ja så tycker iaf jag. Samtidigt ger det inspiration också och något nytt./ mor

    SvaraRadera