söndag, februari 21, 2016

Livet knallar vidare....

och maken är på fars vila över helgen..
Själv jobbade jag fredagskvällen och blev överlycklig
då jag kom hem sent och stannade vid postlådan,
väninnan som flyttat till vårt västra grannland hade 
skickat ett långt handskrivet brev.
På kuvertet stod det... börja med att sätta på tekannan,
och i brevet hade hon skickat med jättegod chai te.
Hon förgyllde verkligen min fredagskväll!
Nu är det bara en vecka kvar till sportlov,
jag som just tyckte vi hade jullov.
Jullovet i år var/kändes så långt så på nyårsdagen
då jag också var ledig sa jag till maken att det skall bli så 
skönt att gå i jobb dagen efter, jag tyckte ledigheten kändes så lång.
Men sen kom jag på och sa till maken,
men jag har ju jobbat över jul, det är er jag tröttnar på
och ert ledighets "häng".
Och när jag besökte ett loppis då hittade jag plåtskylten
som jag tyckte passade perfekt hos oss.
Och igår då lillebror och jag besökte loppis hittade vi
en annan trevlig plåtskylt.

Igårkväll var vi och firade dottern som fyllt 22 år i veckan!
Och fick samtidigt träffa släktens minsting
som redan hunnit bli 3 veckor!

Men nu skall jag göra mej redo för kvällens jobb,
och förmodligen har maken anlänt hem tills jag kommer ur jobb!

Ha det gott ni som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Hej, tur i alla fall att inte teet var använt av tullpojkan. Så karln din är på vårtrimnig. Ja de va tragiskt me boffin men han har säkert haft ett bra liv, det har han gett tillbaks till er i stor glädje o vänskap.
    Själv har man ryggvärk, ha väl synda med långkalsingan å värmeböxor.
    Sköt om er. Hälsn från Tjärlax

    SvaraRadera
  2. Är din dotter redan 22!!!! Vart går åren? Men tiden rusar ju verkligen iväg, för snart har ju två månade av detta år passerat. Nu har ju oxå vintern kommit lagom till barnens sportlov. Ha det riktigt gott och sköt om dej!

    SvaraRadera
  3. Oj vad mysigt att få ett sånt brev!!!Ha det bra!!

    SvaraRadera