torsdag, februari 11, 2016

Vi saknar dej så enormt mycket allihopa....

och chocken har ännu inte lagt sig! 
 Du visade inga symtom på att du var sjuk,
du åt med samma goda aptit som vanligt.
Och sen bara somnar du in tyst och stilla.
Varför? Vad hände?
Tårarna rinner nerför mina kinder.
I hundgården är det tyst,
de vägrar komma ut idag trots att jag lockar på dem,
de kikar bara hastigt ut och backar in tillbaka.
Men mest olycklig av alla är nog husse,
han förlorade inte bara en vän utan också sin jaktkamrat.
Och du var en jäkel på att jaga,
jag visste aldrig då husse och du begav er till skogs
när ni skulle återvända.
De flesta gånger kom ni ändå inom rimlig tid,
det var bara en gång det blev sena natten. 

Jag sökte ett foto på dej men alla foton på dej
är av din svans, du ville aldrig posera på bild utan
hade fullt upp med att upptäcka omgivningen.
Trots det var du den lugnaste och stabilaste i flocken
när man promenerade med er i koppel.

Tack för vår tid tillsammans!
Vila i frid! 

4 kommentarer:

  1. Beklagar! Förstår nu att det är Ville som gått bort :(
    Fattar ingenting...Hjärtat??
    Förstår också att det är tyst i hundhagen, djur är kloka, de vet nog; Stella och Tilda, de vet vad som hänt....Nu harmar det att jag inte gick via hagen och klappa om dem alla när vi var hos er sist, brukar ju ofta göra det, men nu bara tala jag till dem på avstånd...Skäms på mej :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, djuren är kloka!
      För många år sedan då Nita somna in så matvägrade Mellis i flera dagar efteråt trots att han aldrig såg henne död :(

      Radera
  2. Oj fy vad hemskt!!! Jag beklagar verkligen han som var så fin!!!
    Att missta en familjemedlem oavsätt 2 bent eller 4 bent är nog så jobbigt!!!!

    SvaraRadera
  3. Beklagar att er fyrbenta vän lämnat er. Djur är ju så kloka och att förlora en trogen vän så där bara utan förvarning måste vara jobbigt och svårt. Jag förstår att er sorg är stor. Stor kram!

    SvaraRadera