fredag, februari 26, 2016

Fredagkväll....

och en veckas ledigt framför mej, LYX!
Då måste man naturligtvis njuta av det lyxiga...
Kvällen har jag njutit av en promenad med hundarna
(svåra att fånga på bild då man är ensam med dem)
Snö och -11 grader och lugnt och fridfullt.
Sängen renbäddad med nymanglade lakan,
det är den bästa vardagslyx känslan jag vet!
Bastubad och en cider...
Det kan inte bli bättre =)

För nån vecka sen var shopping begäret på topp,
lugn det har gått över nu :)
Jag hann dock inskaffa....
dessa fyra mumin muggar!
De borde vara tillverkade av Iittala och såldes i England.
Så fina och större än de som jag annars har.
Familjen tycker de skulle vara perfekta på villan,
men jag kanske vill ha dem i vitrinskåpet.
Det som jag skall skaffa någon gång i framtiden =) 
Tack och lov tillverkades bara dessa fyra.
 Och en riktigt goding, en av dem jag aldrig trodde
jag skulle äga själv utan bara beundra på bild.
I mitt tycke en av de vackraste som givits ut!
Oj vad jag njuter av att titta på den =)

Fast jag shoppa inte loss enbart på mumin muggar...
Nä, efter att sönerna haft gymnastik med pilatesbollen
såg taklampan på vinden ut såhär:
Vet inte vilken övning som var så krävande ;)
Nå det är några år sedan, men nu hittade jag
lampan jag ville ha =)
 
Fast ur synvinkeln städning passar den inte
alls så bra in i vår familj!

Ha det gott ni som kikar in!
Själv ska jag krypa ner i de nymanglade lakanen
och ligga och läsa en stund!

1 kommentar:

  1. Säkert skönt med en hel veckas ledighet. Dina nya mumin muggar var verkligen riktigt vackra. Jag gillade modellen på dem också. Jo ibland kan man gott undra, hur barnen bär sig åt när saker och ting går sönder. Men fördelen kan ju vara att , man får något nytt. Snygg ny lampa som säkert ger ett behagligt sken.
    Ha nu en riktigt härlig ledig vecka och passa på att njuta av den.

    SvaraRadera