tisdag, februari 10, 2015

Äntligen märker man att vi går.....

mot ljusare tider!
För en månad sen då solen visade sig lite mitt på dagen
tänkte jag... härligt idag ska jag gå ut i solen
då jag kommer hem från jobbet,
men då jag kom hem var det mörkt.
Nu har vi haft några härliga dagar med sol
och jag har hunnit ut och njuta av solen
antingen före jag åkt på jobb eller 
efter jag slutat för dagen.
 
Otroligt vad härligt det känns då solen visar sig
och kvällarna sakta blir ljusare och ljusare.
Jag blev också nyfiken på denna kaffekanna
och sockerskål och gräddkanna då jag städade
i mina köksskåp.
I vårt land är det ju mest Arabia porslin men
denna kanna köpte jag på ett gårdsloppis i Sverige.
Jag köpte den som prydnad till mitt nyrenoverade kök
och tyckte den var så fin.
Jag hade inget behov just då av sockerskålen och gräddkannan
men är ändå glad att maken stod på sig och hämtade dem :)
Efter att ha googlat lite vet jag nu att förutom att det är
Rörstrand så heter denna servis Gunhild
och de delar vi köpte är tillverkade i
början av 1945. :)

Ha det bra alla som kikar in och
 njut av solen de stunder den visar sig!

2 kommentarer:

  1. Jo dagarna har blivit mycket längre och ljusare nu. Sen har vi ju oxå fått ha sol som värmer som gör oss på gott humör. Vilken vacker kaffekanna med socker och grädde i samma stil. Riktigt härliga saker!

    Ha det gott nu och njut av ljusare dagar!

    SvaraRadera
  2. Så härligt med ljusare tider! Ha en fin vändag!

    SvaraRadera