måndag, december 01, 2014

Så har vi haft lilla jul och första advent....

och helgen blev en blandning av lite av varje :)
På fredagskvällen var jag lite rastlös,
jag borde städa men ville inte...
så vi for och slipade en köksinredning
 med dottern och sambon...
Lägenheten de flyttade in i somras är nu såld
och dotterns sambo köpte en äldre gård
dit de nu skall flytta in helst före jul :)
De kommer inte att renovera i detta skede
vilket jag tycker är bra.
Ibland är det bra att bo in sig och se hur man vill ha det.
De vackra pastellfärgerna är nu ett minne blott
och stommen har blivit vit.
En härlig kökssoffa (2 personers) fanns också
kvar i köket och jag och lillebror slipade
av den gamla färgen.
Sen avnjöt vi en god julmiddag på 
lilla jul (lördagskvällen) hos mor och far.
Och på söndagen for vi på julmarknad till Stundars.
Jag hade ju köpt 4 muminmuggar på nätet före,
så vi tog 2 flugor i en smäll och avhämtade dem samtidigt.
På julmarknaden köpte jag ett armband
och varm korv! :)
Idag har jag haft det sista examenstillfället
och imorgon återgår jag till jobbet!
Sen är det bara att vänta på betyget :)
Ha det bra ni som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Först och främst GRATTIS nu är allt hårt jobb avklarat!!!
    Ja helgen har varit helt underbar!!!!
    HA det bra vi hörs!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg du haft! Å vilket snyggt armband du köpt. Jag dreglade över ett hals smycke på julöppningen gjort av bestick det också. Men jag kom nog hem utan;-)
    Säkert skönt när studierna är avklarade nu. GRATTIS och ha det gott!

    SvaraRadera