onsdag, december 03, 2014

Julstress eller julfrid?

Jag har satt upp julgardinerna i köket,
jag har bytt ut alla brännare i den gamla 
ljusstaken till led belysning och då fungera den bra.
(På bilden är de gamla brännarna i och de 
blev rysligt varma och svarta!)
Sen fick jag för mej att jag skulle börja läsa
"Munken som sålde sin Ferrari"
som jag köpte på loppis i somras.
Men så undrar omgivningen om jag börjat städa?
Köpa julklappar? Baka?
Har man inte varit stressad så blir man ju...
Så jag anmäler mej i sista minuten till en läkemedelstent.
Så nästa gång någon frågar kan jag ju svara:
-Städa? Nä, jag pluggar på en läkemedelstent!
Och det låter mycket bättre än att svara:
-Städa? Nä jag läser om munken som sålde sin Ferrari! :)
Och så skulle jag ju börja motionera bara 
skolarbetena var klar,
men det är helt otroligt vad hungrig jag blir
av motion!
Så efter kvällens promenad...
"behövde" jag en räksmörgås!
 
Julstress eller julfrid?
Visst låter julfrid jättefint?
Då finns det liksom utrymme att chilla efter jobbet
med munken och en räksmörgås. :)
 
Ha det fint ni också!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Haha ja munkar fårju inte äta räksmörgås så nån måste ju!!!
    ja konstit att man blir hungrig av motion, skulle vara roligt om man inte blev det...
    detta med julstress eller julefrid så röstar jag på MERA JULFRID åt hela folket! Tror alla skulle ha en om inte bättre så mysigare jul då!
    Kram på dig!

    p.s om det är om nån komentar som tagits bort så är det jag som lekt med telefon och allt jah sket sig!

    SvaraRadera
  3. Jag röstar också för julfrid :D
    Och räksmörgåsar är bara för gott!
    Kram!

    SvaraRadera