onsdag, december 10, 2014

Och julen varar än till påska....

fast hos oss varar den från påsken till julen :)
Dottern undrade om jag gillade påsken?!
En påsktupp stod ännu kvar på soffbordet
sist hon var hem :)
Så jag insåg att det var dags att byta ut den :)
 Mor min hade gjort en stjärna av pärlor som
passade perfekt att sätta ett ljus i 
och dessutom den vackra blåa färgen
som fanns på fjolårets Blossa glögg flaska.
Det är det vackraste flaskan av alla Blossas 
årgångar enligt mej. 

Nu är det bara 2 veckor kvar till jul!
Men mycket annat står på listan före julafton,
4 - års kalas,
min examen,
förhoppningsvis skall dottern och sambo
flytta in i huset före jul
(åtminstone skall de ut före nyår)
Vi tar en dag i taget så får vi se hur det blir :)

Ha det gott i blåsvädret ni som kikar in! :)

3 kommentarer:

  1. Har du sparat alla blossa tomflaskorna från alla år du samlat?
    Blev jätte fint på din bricka!

    SvaraRadera
  2. Syss, nä jag har inte sparat dem. Det är bara fjolårets som jag sparat för jag tyckte den var så fin :)

    SvaraRadera
  3. I år har jag inte haft nå ljus i glöggflaskorna, som i fjol, men jag tycker det är fint...pärlorna passade ju bra där på brickan och till flaskan, jag gillar!

    SvaraRadera