söndag, november 23, 2014

Man får tycka vad man vill....

om de sociala medierna,
men visst är de en tillgång ibland!
Att man kan chatta och skicka bilder till varandra
bara man har tillgång till internet.
Just nu befinner sig min bror på andra sidan jordklotet
och han skickar fina foton :)
Själv skickar jag tillbaka...
-Vi har vackert vinterväder på skären,
äntligen har vi fått lite snö!
Idag är det julöppning i centrum, bjällerklang,
långt ifrån vad du har just nu...
Han skriver att där har de redan julpyntat till lillajul
och julmusiken spelar i affärerna.
Jag kan liksom inte låta bli att skriva..
-Javisst, har ni pyntat palmerna då? Hahaha...
(jag tycker ju dessutom att jag är rätt rolig)
-NÄ, plastgranar förstås skriver  han och skickar bildbevis!

Jag känner mej fruktansvärt insnöad och inser
hur otroligt lite jag vet om världen utanför!
Jag hade ju förstått om han varit på en turist plats,
men han är på en liten ö i en liten "koja" i storlek
med hans farstu här hemma
och har det bra med en julklädd plastgran.
Jag är rätt avundsjuk faktiskt och fruktansvärt nyfiken,
jag vill också se lite mer av världen :)
 
Bortsett från avundsjukan och nyfikenheten så
har vi det i alla fall bra,
och våran lillebror har nu fyllt 13-år
och han är så stolt och glad över det precis som
en 13-åring skall vara då man 
ÄNTLIGEN
blivit tonåring! :)

 Må gott alla ni som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Ja han skickar verkligen paradis bilder och man hade nog kunnat simma i det fina havet och myst med mango drinkar men JUL och LILLA JUL firar man hemma! Och det gäller ALLA i familjen!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jo du, världen är liten i dag och ibland upplever man den med blandad känsla. Men att vara ute och resa och vidga sina vyer är inte helt fel. Sen tror jag nog det är stor skillnad på att röra sig efter turiststråkar eller uppleva det genuina med lokalbefolkningen. Det är nog två helt skilda världar.
    Blir spännande sen att höra om allt han upplevt.
    Men visst är vår natur vacker också, tror allt att de på andra sidan jordklotet tycker det också, stora kontraster alltså...

    SvaraRadera
  3. Jo världen har nog krympt i våra dagar. Man kan prata med folk på andra sidan jorden och se bilder därifrån. Allt är väl på gott och ont. Men det beror väl helt på vilken inställning och tanke man har. Blir spännande att få höra hur din bror har haft det.

    Ha det gott!

    SvaraRadera