söndag, april 13, 2014

Långt mellan inläggen....

 
beror delvis på tidsbrist, men också på lite ork och inspiration!
Har funderat på att sluta blogga helt,
är själv inge vidare på att läsa, kommentera eller följa med
andra bloggar just nu!
Men så sitter vi plötsligt och funderar på något,
när hände det, eller när gjorde vi det och
så är det så bra att söka upp det i bloggen :)
En dagbok åt mej själv med andra ord.
Och jag tröstar mej med att om ni inte vill läsa så
går ni vidare till någon annan blogg eller sida...

Senaste vecka var far i huset på rehabilitering
och jag måste erkänna att det är skönt att han är hemma igen!
Allt är liksom betydligt lättare då man är två att
dela på sysslorna!
Lillebror i huset tyckte att det var dags att inleda grillsäsongen för i år,
och han hade tagit ut och tvättat grillen en kväll då jag var i jobb.
Sen blev det grillkväll då far i huset kom hem.
 Och ja, det var lillebror som grillade. =)
Själv är jag så glad över det fina halssmycket
som dottern köpt till mej bara så där, 
och som jag fick då hon kom hem till helgen, 
precis vad jag gillade! :)
Jag är också jätte lycklig över att jag för första gången på 
väldigt, väldigt länge känt inspiration av att ta itu med något
som inte alls finns med på Att-Göra listan.
Jag beslöt mej för att åka till sommartorpet,
där har vi inte varit på 2 eller 3 år!
Och just nu är det fullt med överblivna saker
och möbler efter renoveringen.
Det kändes riktigt avkopplande att vara där och påbörja
städningen, att sortera och slänga.
Killarna pratade gamla minnen om vad de gjort 
där då de var små.
De tyckte också det kändes som väldigt länge sen!
Och var väldigt ivriga med att städa de också.
Och känslan från att ha gått på autopilot väldigt länge,
till att ha en drivkraft inom en kändes så otroligt överväldigande,
owao! Vilken härlig känsla! :)
Hoppas ni andra också haft en inspirerande dag!

4 kommentarer:

  1. Nog har jag också haft den känslan ibland att sluta blogga.
    Men, och det är ett stort men, jag tycker ju så mycket om att få visa bilder jag tagit och att sätta ord till dem. Varför skulle jag göra det om jag inte hade någonstans att visa dem.
    Nej, nog kommer jag att vara kvar på bloggeriet än ett bra tag har jag insett.
    Det inlägget du kommenterade nu sist hade jag inte tagit kortet till. Utan kortet på snösparven är från Wikipedia. Men du kan ju gå in på min blogg igen och kolla vad vi gjorde i helgen. På det sista skarföret tog vi skotern och körde, åkte skidor upp till vårt lågfjäll i närheten. Det kommer i år att vara med i "Top of Arjeplog". Det är en samling berg, lågfjäll, fjälltoppar att vandra upp till både för turister och andra med spring i benen.

    Det är väl skojigt att göra något som inte är så där planerat i minsta detalj, som du beskriver ni gjorde i ert sommartorp.

    Jag hoppas att du fortsätter med dina inlägg för jag brukar vara in ibland och kolla din blogg.
    Ha en bra påsk!

    SvaraRadera
  2. Låter så härligt och inspirerande så man riktigt känner känslan owaow :D
    Och med hjälp av två duktiga killar så blev känslan säkert än förmer...
    Vilket vackert smycke, hon kan hon köpa det man vill ha, ja så har jag alltid tyckt :D
    Många minnen från torpet har vi alla och snart blir det väl dags igen...Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Oj vad gott det ser ut det lillebror grillade!!!
    Och smycket var jätte jätte fint!
    Nu saknar ju jag också torpet, oj vilka minnen från den tiden!!!
    HÄRLIGT att du fått ha en bra dag,hoppas denna dag också blir bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Nytt försök! Vackert smycke, vackra polka-ljus, god mat, ja, får räcka så...mest nyfiken just nu att jag får kommentaren att gå fram...ha det bra!

    SvaraRadera