fredag, april 18, 2014

Glad Påsk till er....

som kikar in!
Lillebror och jag for till torpet igårkväll,
och han plockade in ris och "videkissor".
Vi eldade, diskade och tvättade ur kylskåpet.
Lillebror körde över gården med gräsklipparn,
eftersom vi inte varit här på länge var det långt, torrt hö.
En perfekt kväll att klippa det, för det blåste hårt
och vinden spred ut det finhackade höet runt gården.
Såg betydligt bättre ut efteråt måste jag erkänna.
Imorgon hoppas jag att det inte regnar för då skall
maken och sönerna åka och dra ihop till en påskbrasa 
medan jag är i jobbet.
Dottern och jag gjorde ett besök på loppis igår
samtidigt som vi for och påskhandla mat till helgen.
(Sällsynt att jag alls shoppar i dagsläge)
Allt såldes på halva priset igår
och trots att jag försöker att komma ifrån lyckan
 över materiella saker
blev jag jätte glad över skålen jag köpte för 6 euro.

4 kommentarer:

  1. Oj,va mysigt de låter!Ha en riktigt fin påsk!//Anette

    SvaraRadera
  2. Härligt!!!!
    Ses ikväll Glad Påsk!!!

    SvaraRadera
  3. En riktigt GLAD PÅSK till er alla!
    Snyggt fat!

    SvaraRadera