tisdag, april 29, 2014

Idag känns...

livet plötsligt mycket lättare.
Idag hade min grupp sitt praktiska lärdomsprov :)
(Den skriftliga delen återstår i höst. )
Men jag tror alla inblandade var nöjda med dagen,
vi avslutade med att dricka mjöd och äta munkar.
Och klienterna tyckte att vi kunde komma imorgon också :)
 Och ikväll bara kände jag att det var dags att 
för första gången i mitt liv 
baka egna munkar!
Samtidigt som lillebror lagade mjöd (ja, vi är sent ute!)
Det gick över förväntan och killarna
åt flera för de tyckte dom var goda.
Tibbe fick ingen,
men han är illamående så han vägrar äta alls ikväll.
Då han är illamående springer han efter mej hela tiden
och är ängslig,
han ligger också på alla möjliga och omöjliga ställen
som i skohyllan och upp i soffan (där han annars inte får vara)
Det bara bubblar och bullrar i magen på honom
så jag känner på mej jag har en lång vakar natt framför mej.
Imorgon då jag är ledig skall jag åka och jobba
där jag jobbade i januari
och jag ser fram emot att få träffa dem alla,
klienter som personal :)
Er andra önskar jag en trevlig vappen!

3 kommentarer:

  1. Hemmbakade munkar är det nog minst tio år sen jag bakat. Men jag vet att de smakar underbara, men för mig är de förbjudet att äta nu för tiden.

    Ha en riktigt härlig Valborg!

    SvaraRadera
  2. OJ stackars lilla Tibbe som är pipii i magen :(
    Munkarna ser så goda ut, här rinner det snålvatten kan jag gott säga, men länge-längesen jag gjort!
    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  3. Jeij mums fö munkar!!!!
    Stackars Tibbe Skrutten =(

    SvaraRadera