söndag, april 27, 2014

Kikade in fram och åter på....

facebook.
Alla har vackert väder,
små plantor som växer upp,
lyckats med sina projekt.
Njuter och är lyckliga
och grillar något gott till middag
och avnjuter ett glas vin till....
(fast det var kanske gårdagen jag läste på?)
 
Jag sitter på terrassen och avnjuter en kopp kaffe
med smörgås och myser 
med bästaste dottern och bästaste Tibbe :)
Vi har alldeles lagom med skugga
och temperaturen känns perfekt.
Det är söndag och alldeles lugnt och skönt.

Fast verkligheten kanske är mera.....
Jag vakade sist natt,
jag har aldrig problem med sömnen
men just idag har jag haft problem med att hitta sömnen,
kanske på grund av huvudvärken?
Fötterna är så torra att de svider.
Och Tibbe löser en massa helsikes päls just nu...
ändå envisas han att sitta på samma filt som mej!
Maken har påbörjat vårbruket så han ser jag inget av
förrän natten kommer emot och jag åker tillbaka till jobbet.

Ja, man kan förmedla olika budskap
med en och samma bild.
Hoppas alla kommer ihåg att livet inte är vitt eller svart
det finns många nyanser där emellan.

Och just idag befinner jag mej i gråzonen
dagen kunde vara bättre
men den kunde ha varit sämre också :)

Hoppas ni andra haft en fin dag med
grillat och vin och fågelsång :D

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt! Oftast blir allt vackert på bild, men livet har bättre och sämre dagar och allt kan förändras väldigt snabbt också.
    Men om man gläds åt det lilla och njuter av de små stunderna när det känns lite bättre och tar vara på solstrålarna när de når en så kan livet kännas helt okey.

    Såg så mysigt ut på terassen med kaffe och smörgås:-)

    Kramisar

    SvaraRadera