fredag, februari 28, 2014

Ett bra tag har vi vetat att vi...

båda har ledig helg nu, syster och jag!
Vi planerade att gå ut till deras villa över isen
och grilla korv och dricka kaffe.
Men det är inte riktigt sådant väder denna vinter,
att man vågar bege sig ut på den tunna isen. 
Så det blev att åka ner till deras båthus,
och grilla korv och pinnbröd!
och i skymningen sitta och titta på då
brasan brinner ut medan
vi avnjuter en kaffe och barnen varm choklad!
(och våra män var också med fast de inte är på bild :) ) 
Killarnas sportlov går mot sitt slut och 
imorgon åker jag och de till Umeå.
I övrigt har de varit ut i skogen med farsan och hundarna,
varit på pizza och spelat kort och ätit chips på kvällarna
medan jag varit på jobb :)
De har tydligen också hjälpt till att plocka tomater
och bära in ved,
så de har inte enbart varit på datorn som jag 
gnällde om senast :)
Dottern har inget sportlov men åkte till Stockholm idag,
och henne väntar jag hem först natten mellan söndag-måndag.
Ha en trevlig helg ni som kikar in! 

2 kommentarer:

  1. Oj shit va kul det var!!!!!
    Vi måste ABSOLUT göra om det!!!!
    Maken skrattade över mina påskplaner, men han sa vi får allt se....eftersom hans jobb kräver mycket mars och april....

    Tusen tack för igår detta lever vi länge på här alla 3!!!!

    SvaraRadera
  2. Oj vad det låter härligt och mysigt!
    Men man skall nog vara försiktig med isarna. Jag har stor respekt för dem.

    Hoppas ni fick en härlig Umeå resa oxå!

    SvaraRadera