lördag, mars 08, 2014

Solen.....

kikar in genom fönstren, ÄNTLIGEN!
Åh, vad jag har längtat efter att se den,
känns som en evighet sen sist!
Veckan som gått har varit tung,
jag kan inte sätta fingret på vad det är som gjort
mej så trött!
Jag har skyllt det på vädret,
och väntat på bättre dagar!
Idag när jag loggade in på fb hade jag fått ett
privat meddelande av en vän,
som skrev att hon hade fått bröst cancer!
Jag ryser i hela kroppen och lovar mej själv att
inte längre vänta på bättre dagar!
Det är här och nu som gäller,
just nu skall jag skippa allt och ta en promenad i solen
med dottern och alla 3 hundarna!
Kan inte tänka mej en bättre start på dagen!
Så känner jag mej antagligen piggare och gladare 
då jag åker på jobb ikväll!
Och mina tankar går till alla de som 
av olika orsaker kämpar på med olika saker!
Kram till er alla!

3 kommentarer:

  1. Kramar tillbaka! Säkert skönt med solskenspromenad för er alla även för hundarna :)
    Jo livet det är här och nu, morgondagen vet vi inget om och gårdagen är redan passerad.
    Hos oss blir det uterumspremiär i kväll :)Resten får du höra IRL ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det var en härlig dag igår.
    Man skall absolut ta tillvara på här och nu.tyvärr har man ju så himla svårt för det.
    Jag sikar mina tankar till din vän.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jo det är nog här och nu som gäller och man borde lära sig att ta vara på stunden mera. Men ibland blir det ju lett att livet bara flyter på och
    man glömmer att njuta av det. Härligt
    med promenad med dottern och hundarna. Promenader är ett bra sett
    att koppla av och med sällskap blir det ännu bättre.

    Allt gott till er!

    SvaraRadera