tisdag, februari 25, 2014

Vaknade på fel sida idag....

men går och lägger mej helt nöjd och lycklig!
Vissa dagar bara är så....
Man vaknar som ett åskmoln,
alla andra familjer har ju mys och sportlov,
medan jag bara är sur och irriterad,
med barn som helst hänger vid datorn och
en man som jobbar 7 dagar i veckan....
Och vi gör ju inget intressant osv, osv....
Länge sen jag haft så uselt humör!
Sen fick jag oväntade gäster på kaffe,
och ikväll blev det så att jag och syster och våra söner
åkte till grann stadens simhall
och det var så otroligt trevligt!
Det tyckte barnen också!
Så att min bil varit på verkstaden idag och 
att jag fick en saftig räkning spelar egentligen ingen roll,
det är rätt oviktiga saker i det stora hela!
För vi har haft sportlov och mys och roligt och
mycket oväntade vänner som ville umgås just idag :)
Och den ljuvliga tulpan buketten som jag fick av 
Ålands gästerna stod sig jätte länge,
jag slängde den först idag!
 Och vad jag bjöd dem på?
Jo, det blev älgkalops, potatis och sallad.
Glöggkräm till efterrätt (ja, ni läste rätt)
och kaffe med en annorlunda rulltårta :)
Efter dotterns kalas ett par dagar före
hade det lämnat smörkräm, chokladkräm och nån
marshmallow fluff (hemgjord)
allt blandades i en och samma röra 
och det bredde jag i en drömrulltårtbotten.
Och gästerna tyckte att den var god!

Ha ett skönt sportlov ni som har!
Själv skall jag ta natt nu helt nöjd och tacksam med dagen som gått! :)

2 kommentarer:

  1. Ibland blir det just så att man vaknar på fel sida, men nu fixade du ju till en helt underbar dag till slut. Det behövdes bara lite härligt umgänge och en härlig aktivitet så lyser solen igen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det var jätte kul!Tack till er!!!

    SvaraRadera