söndag, september 30, 2012

Regnet det öser ner...

men egentligen har jag bara inomhus saker på min to-do lista idag!
Igår var jag på loppisresa, skönt att koppla av en dag.
Gjorde inga stora fynd men det är ju så med loppis,
ibland fyndar man och ibland inte.
Fyndar dock mindre nu för tiden därför att jag är i stadiet
då jag anser jag redan har mer än vad jag behöver!
Men 10 Kalle Ankas pocketar för 5 euro
fick mina söner att jubla igårkväll! :)

Nej dagen rusar iväg dags att börja pricka av min to - do lista:
  • göra läxor
  • safta ur resten av bären i frysen
  • byka
  • hänga tvätt 
  • och ta hand om berget av rena kläder!
  • packa väskan till morgondagens utflykt 
 Ja och finns det tid kvar så ska någon behöva dammsuga denna vecka
och koka mat tills ikväll.
Fast just nu är det bara jag o storebror o Tibbe hemma,
dottern e i jobb,
lillebror o maken e i älgjakten.

2 kommentarer:

  1. Jo så e de ang låppis!Men en bra räis va e nu iaf!Visst bruk tu la na äpäldreck såm bare ska sliengas ihop å let sta na dagar å sedan bare silas?//Anette

    SvaraRadera
  2. Ja man kan ju inte fynda jämt.
    Tycker att pocketböckerna var ett super fynd jag.
    Och det var säckert en kul resa och en minisemesterdag efter allt läsande med läxor och jobb osv...
    /syster

    SvaraRadera