torsdag, september 20, 2012

Livet har sina goda stunder....

Vad jag har väntat på att skörda den första gurkan, äntligen!
Åh, mums vad gott!
Och så har jag överlevt besöket hos tandsköterskan idag,
och blivit kallad för en toppen mamma (av storebror).
Med andra ord en toppen dag!
Och det bästa av allt....
Har ni tänkt på att då man verkligen behöver något eller någon hjälp så brukar det dyka upp?
Jag har suttit och bråkat med några skoluppgifter nu ett par kvällar,
och ibland blir jag så otålig och vill ge upp,
det känns som om man fastnar i sina egna tankar och inte hittar fortsättningen. 
Eller som om man inte får ner sina tankar i ord på papper.
Precis då kom syster med familj hit en sväng
och hennes man var precis den jag behövde få "bolla" tankarna med.
Så med det jag åstadkommit före och stödpunkter från honom 
känns det som om jag tog ett skutt frammåt nu! 
Och som extra bonus hann vi dricka kaffe och umgås,
och mysa med lille skrutten.

Livet har sina goda stunder! :)

1 kommentar:

  1. Låter jättebra!!O va bra du fick hjälp,tycker du e duktig som går i skolan.Själv skulle jag inte orka../Anette

    SvaraRadera