lördag, september 01, 2012

Inte illa att bjuda på födelsedagskaffe....

då man får så fina saker!
Precis vad jag önskat mej ;)
Men svårt att fånga allt rätt på bild,
rosorna har mörkrosa (cheris?) härlig nyans, jag har inte sett sån fin färg förr.
Men på bild ser den inte lika ut...som i verkligheten.
 
Nu har sönerna åkt iväg på scout hajk.
Å jag hade förstått fel (IGEN!) att de skulle gå ca 500 m in i skogen till tältet.
Trodde lillebror.
Men de skulle ju gå 2 km i ca 2 timmar,
med facit i hand har de helt fel väska!
Nånstanns under packningen skippade vi ryggsäckarna..
(Hur man nu kan vara så j*kla dum!!!)
Visserligen skulle de pausa men.....
Lillebror började i scout ifjol och nu i höst ville storebror också gå.
Undras hur många scouter jag har efter de bärt sina väskor?!
Tack och lov har dom ett gäng helt underbara ledare och äldre scouter med!
 
Det är sådanna här dagar man känner sej som en total idiot!
Vi använder alltid ryggsäck i vårt hus,
men då jag skickar ut dem i skogen skippar vi ryggsäcken?!
Tur att det inte var tjejer då hade jag väl satt högklackat på fötterna på dem dessutom!
Verkar som hjärnan befinner sej på semester....Suck!
Och jag som tänkte ta itu med de egna läxorna ikväll....


1 kommentar:

  1. Kanske du firade så mycket i fredast så det blev så då.
    Men du ingen fara du är väl bara människa du med!
    De klarar nog sig.
    Hahaha kanske hade det ändå varit värst om du sickat ut dem i högklackat fast de ÄR pojkar....
    Blir bra sys!

    SvaraRadera