fredag, november 18, 2011

Spraymålning pågår...

För ett tag sen såg jag en hög 5-armad ljusstake i svart till ett pris på 159 euro. Den var så läcker!
När jag studerade den närmare insåg jag att det var exakt samma ljusstake som min man fått i 30 års present, fast makens är mässingsfärgad.
Så då jag hittade den 3-armade ljusstaken (i mässing) på loppis för 5 euro kunde jag inte låta bli att köpa med den hem och spray måla den med svart matt färg.
Bilden gör den inte rättvisa, men jag blev riktigt super nöjd med resultatet.
I verkligheten är det mycket större skillnad mellan före och efter bild.
Ja, svårare än så behöver det inte vara att förnya saker så man får dem som man vill. Inte dyrare heller...

( Och naturligtvis var baktanken att jag skulle måla makens 5-armade om resultatet blev bra, men den är trots allt bra som den är på den plats den finns idag)
Ha en skön fredag allesammans, jag ska spraymåla vidare....

2 kommentarer:

  1. Det är alltid lika roligt att gå in och titta om du lagt upp något nytt på din blogg. Du är så bra på att hitta på roliga saker att fixa med och förändra. Så om du vill kalla din blogg för flummig, så tycker jag den är positivt flummig. Ha en jättebra helg allihopa/ Eva

    SvaraRadera
  2. Tack Eva, din kommentar gjorde mej glad! En riktigt skön helg till er också!

    SvaraRadera