onsdag, november 30, 2011

Jag som älskar julen.....

har inte alls kommit igång med julpyssel i år!
Jag skyller på vädret! På första advent kom det snö, killarna sprang ut och lekte till sena kvällen då jag gick in ur växthuset.
Imorse blåste det för fullt och regnade. Av snön ser man inte ett spår.
Och jag sjunker helst ner med en bok på ledig tid (hm, månne julen kommer ändå?!)
Har precis läst ut en bok av en Finlands svensk författare. Den handlade om 3 systrar som ärvde en gård "vinland" tillsammans, men systrarna kom inte alls bra överens. Sen dök en flykting upp som arbetshjälp och intrigerna började.

Men imorgon är det 1 december och julkalender börjar på Tv!! Oj, vad jag längtar efter det!!
Kanske julstämningen dyker upp då? Och ja lite snö vill jag också ha....

3 kommentarer:

  1. Kommer nog jul ändå, ibland vare sig man vill eller inte haha!
    Ja kalendern är så kul och här väntas det på den med.
    Får jag låna boken?
    snö längtar jag med efter men innan mars månad är till ända så vill jag spy åt den...konstigt och nu spyr man åt detta väder.nä, man blir aldrig nöjd!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Håller me Anki,julen kommer!Boken låter intressant!Ha de gott!//Anette

    SvaraRadera
  3. får jag låna den boken med som du läser nu så tårarna rullar?
    // Anki

    SvaraRadera