onsdag, mars 03, 2010

Vi blir aldrig klara...

























med husrenoveringen!
Då jag flyttade in för 11 år sedan så renoverade vi hela vinden utom badrummet.
Som ni ser blev det läckage kring korsstenen. Vi(maken) fixade det, trodde vi.
Som tur var renoverade vi inte genast rummet, för nästa vinter vaknade jag av att det lät dripp dropp bredvid sängen min.
Den som nu kom och fixade det lyckades bättre.

Före julen blev rummet klart och lillebror fick äntligen flytta in i eget rum.
Han har fönstret i hörnet så han har god utsikt. Tapeterna har han valt själv. Och även om jag var skeptisk så tycker jag det blev riktigt fint.

Sen blev det storebrors tur att få sitt rum fixat, och det var riktigt slitet faktiskt efter att 2 busiga killar delat det. Inatt sover han första gången i sitt färdiga rum och i nästa inlägg skall ni få se hans tapeter.

Nu har dottern flyttat ut i allrummet med ALLA sina möbler, så hela vinden känns stökig!
Helgen som kommer går åt att riva ut hennes golv och alla säckar med spån som säkert finns där under.

Men nu skall jag gå och sova imorgon är det talkojobb!

3 kommentarer:

  1. Lillebrors rum är verkligen fint. Ja hoho ni har helgen räddade ni!
    kram!

    SvaraRadera
  2. ja du torpar Maja detta blir fint jag vet av erfarenhet va jobbigt det är att renovera å bygga huså fixa å dona .nu är vi "gamla"och det får duga som det är .Huset alltså...Kram

    SvaraRadera
  3. Konstigt att ungar vill ha svarta tapeter så var det med våran "mellanpojk"när han var omkring 10 år så han fick ochså en fondvägg med svarta löv Ha en bra dag .Kram.

    SvaraRadera