torsdag, mars 18, 2010

Jag har löst mysteriet....













med mina smutsiga fönster!
Jag tog Tibbe på bar gärning då han satt på skrivbordet och spana ut.
Maken säger att det spelar ingen roll att någon i familjen är inne då jag åker bort, då hoppar Tibbe upp på skrivbordet och sitter och tittar efter bilen.
Annars vet han att han inte får vara på borden.

(bilden tagen från Gummessons hemsida)

Veckan har varit intensiv och intressant, något inbokad varje kväll.
I tisdags hade jag äran att få lyssna på Elizabeth Gummesson, good enough.
Då dottern hörde att jag skulle på en föreläsning om att bli fri från sin perfektionism, titta hon sej omkring och sa, ja här lider vi i alla fall inte av det.
Men perfektionism är så mycket mer än ett städat hus.
(Tack och lov är jag inte pedant! Jag är tacksam då mina barn hjälper till att städa och kollar INTE om det är ok i alla vrår)
Det handlar mera om alla krav jag tror att jag måste leva upp till!

Jag tycker alla andra är super mammor som klarar jobb och barn och har välstädade hem, hinner läsa läxor med sina barn, hinner med barnens aktiviteter och hinner motionera själva också, osv. Varför klarar/hinner inte jag allt detta?
Ja listan kunde göras hur lång som helst... och även om jag säger till mina vänner att det inte är så noga, så har jag jätte problem med att själv kunna sänka kraven på mej själv.
Men om jag sänker kraven på mej själv, hur är jag då som person? Känner jag ens mej själv?

Jag fick många aha upplevelser och tankeställare under kvällen. Jag köpte dessutom boken good enough så nu har jag något att se fram emot.

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk mysterielösare; han ser bara för kul ut där han står på spaning ;)

    SvaraRadera
  2. hahahha åå mockes vän!
    Men jag tycker du hinner MERA än andra mammor...men sånt där är ju hur man känner det själv.men jag anser att du är toppen mamma,toppen syster, toppen person...japp hellt toppen!

    SvaraRadera