tisdag, januari 19, 2010

På bloggen lever julen vidare.....

























och jag måste skamset erkänna att vi har jul hos oss ännu!
Amaryllisen blommar så fint hos oss nu. Och den tjusiga saga form skålen till russinen och nötterna fick vi av våra bekanta, skedarna (också saga form) hade jag på önske listan för nåt år sedan och syster yster uppfyllde önskan. Duken var en julklapp av mor och far, riktigt fin.
Julgranen lyser och i fönstren står adventsljusstakarna (släckta). Om jag skyller på att jag inte haft tid så ljuger jag, jag har helt enkelt inte prioriterat att städa ut julen ännu.
På fredags kväll valde jag att ta en promenad med hundarna sen badade jag bastu och så avnjöt vi kvällen med klyft potatis, älgstek och en flaska vin. Livet kan inte bli bättre än så!!

På lördag tog jag husmors semester och begav mej långt hemifrån med en väninna och min tomtom (gps) som jag fick i julklapp av maken. JAG den enda i vårt hus som alltid sagt att vi inte behöver en gps! Jag undrade om maken tycker att jag ofta kör och villar bort mej, men han sa... nej älskling det är för att du alltid ska hitta hem igen.
Men jag erkänner att det var väldigt enkelt att hitta rätt adress tack vare tomtom!!! Så jag inser verkligen att tomtom och jag kommer att bli goda vänner.
På söndag ja, då var jag ju naturligtvis trött och grinig efter husmors semestern så då ville jag inte städa. Fick också långväga gäster på kvällen och det var en riktigt trevlig överraskning!

Och ikväll hamnade jag av en slump med en annan god vän på stick café!

Jag bara prioriterar roliga saker just nu, vad gör ni?

4 kommentarer:

  1. Vad fina blommor!
    Festmiddagar är bara så kanon :)
    Stickcafé låter spännande...//mor

    SvaraRadera
  2. Vilken superfin skål!!jätte mysig.

    SvaraRadera
  3. Roligt med pynt, bara man inte blir less det. Men så fina amaryllisklockor kan man inte få för mycket av så där förstår jag dig.
    Vi har alltid en naturlig julgran och då måste man släpa ut den i god tid, innan de små barren börjar falla.
    Annars har man dem runt hela huset och de gör inte precis gott att trampa på dem heller.

    Visst, jag försöker också prioritera det som är roligt! Det är bara det att allt är roligt nu, så jag måste ändå prioritera!
    Ha det gott, hälsningar från já!

    SvaraRadera
  4. ååå va jag väntar på nytt blogg inlägg......

    SvaraRadera